Ahad, 12 April 2015

Rahsia Terbesar Mudah KURUS!!

Assalamualaikum semua pembaca pjahsecretdotcom...

Pjah doakan anda semua sentiasa sihat dan gembira sentiasa..

Semakin hari semakin hati pjah teruja untuk berkongsi dengan anda semua..

CATATAN SIHAT NAK KURUS: Bocor rahsia terbesar nak kurus
===========================================

Pjah nak kongsikan rahsia terbesar bagaimana anda boleh kurus dengan mudah dan cepat.

Apa ya rahsianya.... 


Esoklah pjah bagi tau...















Hehe.. Ala gurau pun tak boleh...


Ya.. pjah nak kongsikan 2 rahsia besar cara mudah KURUS yang sebenarnya kebanyakan orang dah tahu tapi tak pernah nak ambil tahu..


1. Puasa Sunat setiap Isnin dan Khamis

Perhhhh macam tak masuk akal kan... Puasa je...

Ya... Dengan puasa kita dapat mengurangkan pengambilan kalori dalam seminggu..
Puasa juga dapat melatih diri sebelum menghadapi Ramadhan yang bakal hadir.
Puasa dapat merehatkan otot2 perut yang penat bekerja untuk menghadam dan mengenalpasti setiap makanan yang kita telan....

Dalil yang menggalakkan untuk kita berpuasa:


Dari ’Aisyah radhiyallahu ’anha beliau mengatakan bahawa Rasulullah s.aw  bersabda,

أَحَبُّ الأَعْمَالِ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى أَدْوَمُهَا وَإِنْ قَلَّ 
”Amalan yang paling dicintai oleh Allah Ta’ala adalah amalan yang sentiasa berterusan walaupun itu sedikit.” Aisyah pun ketika melakukan suatu amalan selalu berkeinginan keras untuk merutinkannya.
Dari ’Aisyah, beliau mengatakan bahawa Rasulullah s.a.w di tanya mengenai amalan apakah yang paling dicintai oleh Allah. Rasul s.a.w  menjawab:

أَدْوَمُهُ وَإِنْ قَلَّ 
”Amalan yang rutin  walaupun sedikit.”

Ok ke ok

tahu tak bahawa di dalam Al Quran juga ada menyebut bahawa dengan berpuasa dapat menghilangkan segala bahan racun yang berada dalam perut kita...

Surah Al-Baqarah, Ayat ;184.

(Iaitu) dalam beberapa hari yang tertentu. Maka barangsiapa diantara kamu ada yang sakit atau dalam perjalanan (lalu ia berbuka), maka (wajiblah baginya berpuasa) sebanyak hari yang ditinggalkan itu pada hari-hari yang lain. Dan wajib bagi orang-orang yang berat menjalankannya (jika mereka tidak berpuasa) membayar fidyah, (yaitu): memberi makan seorang miskin. Barangsiapa yang dengan kerelaan hati mengerjakan kebajikan[114], maka itulah yang lebih baik baginya. Dan berpuasa lebih baik bagimu jika kamu mengetahui.
[114]. Maksudnya memberi makan lebih dari seorang miskin untuk satu hari.
Best ke best

Dan Imam Ahmad, Muslim dan an-Nasai meriwayatkan daripada Abi Hurairah dan Abi Sa’id Sesungguhnya Allah berfirman: 

"Sesungguhnya puasa bagiku dan Aku yang membalasnya dan sesungguhnya bagi orang berpuasa akan mendapat dua kegembiraan apabila ia berbuka nescaya bergembira dan apabila bertemu Allah nescaya ia gembira. Demi jiwa Muhammad ditangan-Nya bau mulut orang yang berpuasa lebih harum di sisi Allah daripada bau kasturi"


Banyak lagi kelebihan orang yang berpuasa Sunat setiap Isnin dan Khamis...

Mendapat syafaat dari Allah dan anda terpaksa kurus...

hahaha...Mudahkan nak kurus!... Lebih mudah jika anda tahu caranya..
Cakap dengan orang sebelah... Bila lagi anda nak kurus...
Saya doakan anda sihat dan kurus
Counting day
#JomKurusDariRumah

Nak join menjadi kurus dan sihat yeahhh hubungi pjah - 0193704802