Rabu, 8 Oktober 2014

LOBAK UNGU ANTI KANSER



lobak hitam/ungu
Majalah wanita November 2012

Lobak Hitam bantu jauhi kanser usus


Makanan tinggi serat dikatakan sebagai makanan yang baik untuk memastikan kesihatan usus.  Ia bukan hanya dapat melancarkan proses metabolisme tetapi juga baik untuk melindungi usus dari risiko kanser serta melancarkan sistem pencernaan.


Untuk menguji kebersanan serat sayur dan buah-buahan dalam menghindari serangan kanser usus, sebuah kajian telah dilakukan di University of Queensland and Commonwealth Scientific and Industrial Research Organization.



Kajian tersebut memilih menggunakan lobak hitam/ungu yang dikatakan kaya dengan antioksidan polifenol.  


Menurut penyelidik, Polifenol yang terdapat di dalam lobak hitam adalah anthocyanin dan asid fenolat yang mampu menghalang serangan kanser usus sehingga 80 peratus.  

Katanya lagi, keberkesanan serat dalam menghalang kanser usus juga merupakan hasil dari kandungan antioksida, polifenol yang terdapat di dalam buah-buahan dan sayrur-sayuran..


Selain itu, penyelidik juga mengatakan bahawa serat merupakan pembawa antioksidan yang selamat yang memebawa nutrisi hingga ke usus bagi membantu melindungi usus dari kanser seperti kanser usus besar.


Bagi memenuhi pengambilan serat buah dalam tubuh, kita boleh mendapatkan dengan mengambil buah avakado, strawbari, epal, jambu, laici, nanas, betik, pir, pisang, tembikai, manga, belimbing dan buah naga.  Bukan itu saja, kita juga boleh memenuhi serat dari sayuran seperti mengambil brokoli, jagung, kubis kecil serta kacang-kacangan..


****************************************************************


Jika kita baca keratan majalah ini... apa yang tergambar di minda sekarang...

Cuba saya teka...

Mesti rasa nak pergi pasaraya untuk mencari lobak hitam atau lobak ungu kan...

Cuma...Apa Cerita sebenarnya Lobak Hitam/Ungu?


Apabila kita amat-amati, lobak ungu ni nampak pelik kan… dan tak secantik lobak biasa… Macam takut jer nak makan…


Tapi khasiatnya jauh melebihi lobak oren. Disebabkan khasiatnya yang luar biasa, ia dijadikan sebagai salah satu kandungan dalam suplemen terhebat Shaklee, iaitu VIVIX…


Eh kenapa Shaklee gunakan lobak Ungu ni?…

Mari saya senaraikan kelebihan lobak ungu kepada system badan kita. 




1. Anti Oksida
Lobak Ungu atau Purple carrot ini bersifat lebih anti oksida berbanding lobak biasa. Anti oksida pula berfungsi untuk melindungi sel badan kita dari ‘berkarat’ yang menjadikan pelbagai penyakit dating ke dalam badan kita.


     2. Anti Radang (Anti-Inflammatory)

Purple carrot ini mempunyai sifat anti radang yang tinggi. Ini menjadikannya sangat bagus untuk membantu melegakan arthritis atau sakit sendi.


     3. Anti Carcinogen

Salah satu keistemewaan yang Lobak Ungu/purple carrot adalah terdapatnya Anti Carcinogen, di mana ini dapat membantu mengurangkan risiko kanser. Bagi pesakit kanser, lobak ungu ini boleh membantu tubuh untuk melawan kanser.

    


     4. Antiviral, Antiseptic & Antimicrobial

Lobak Ungu /Purple carrot dikatakan juga dapat melawan virus dan bakteria yang mudah berjangkit dan merebak seperti selsema, campak dan jangkitan dalaman seperti jangkitan di salur kencing, mulut dan perut.



     5.  Vitamin A

Terdapat kandungan Vitamin A yang sangat tinggi di dalam lobak Ungu/purple carrot. Ia adalah sangat bagus untuk mengelak arteri tersumbat dan secara tidak langsung mengelak penyakit stroke. Lobak Ungu/Purple carrot juga diperkaya dengan Vitamin B, C dan vitamin E , yang sangat bagus untuk merendahkan bacaan kolesterol dalam darah.


6. Akar
Akar Lobak Ungu/purple carrot ini telah lama digunakan untuk merawat masalah usus, masalah penghadaman,  masalah tonsil dan sembelit.



      7. Jus Purple Carrot

Dalam kajian yang dibuat oleh Universiti Queensland, jus purple carrot didapati berkesan untuk merendahkan tekanan darah, menstabilkan bacaan gula dalam darah pesakit kencing manis dan juga boleh membantu penyakit hati dan jantung.



     8.  Kaya Dengan Polifenol

Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan ianya begitu unik. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.


Mana nak dapatkan Lobak Ungu ni?...


Tak perlu la risau… Teknologi terkini telah maju dan Shakle telah memformularkan dengan menggunakan khasiat Lobak Ungu /purple carrot dengan mudah dan murah.  Maka lahirlah Vivix Shaklee…
 

Tetapi Vivix ini telah di inovasikan dengan penambahan bahan lain diantaranya:


Dengan kebaikaan Lobak Ungu/purple carrot menjadikan Vivix sangat unik dan yang terrrbaiik.  Ini dapat menjelaskan bahawa Vivix Shaklee cukup bagus untuk memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA.


Penjelasannya;
  

Memperbaiki DNA.

    Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.



   Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

                    

Memperbaiki tenaga sel.

  Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.



Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi.

-  Semakin meningkat usia kita, semakin kita rasa pelbagai sakit atau ketidak selesaan pada fungsi badan.. dan ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan juga menguatkan ingatan… Maka walaupun sudah tua kekal jelita dan kuat ingatan.. ;)

   mari kita layan dulu video ini... 


   Dan di sini saya lampirkan beberapa testimoni pengguna VIVIX SHAKLEE...    
   
   Apa kata mereka??


 
gambar google : testimoni pengguna
 
vivix membantu pesakit kanser, resdung dan kencing manis
Keratan Akbar yang telah mempersetujui kehebatan VIVIX

pensyarah saya juga pengguna vivix untuk melawan kansernya


Masih belum terlewat untuk menbelai diri dengan VIVIX... saya pasti anda tidak akan menyesal...

Anda ingin mencuba, atau mahu hadiahkan kepada mereka yang tersayang??


Contact Me for more details!! :)

Hubungi Hafiza/Sani untuk :-
FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!




Siti Hafiza
Sitihafiza79@gmail.com
019 370 4802 atau 019 354 3005
(SMS/WhatsApp)

Bila dah cantik, boleh jana duit geli-geli... tak susah dan sangat mudah jika ada MENTOR yang membimbing....

Boleh jana income 3-4 angka sebulan dengan bisnes online Shaklee hanya bermula dengan RM65? 
Jom Sertai Group MSMF (Most happening Group Shaklee in Malaysia) ;)
Masih mencari motivasi dalaman diri??? click di gambar...

http://www.ebookniaga.com/sorryboss/pjah


tiada alasan untuk berjaya...