Rabu, 15 Oktober 2014

HEBUH CERITA CARATOMAX




Assalamualaikum...

ni haaa... nak habaq mai...dah hebuh satu kampung cerita pasal caratomax... 


Pasal apa?

mmm pasal mokcik sebelah rumah ketua kampung sakit mata.. apa kenama nya tu... katarak, alah.. selapuh mata tertutup ada macam kabus-kabus...

Dah tu apa kena mengena mok cik Jun dengan Caratomax tu?

tu la... si pjah ustazah si syafiq suruh mok cik jun makan caratomax tu, alhamdulillah... elok dah mata si mokcik Jun tu... 

Betul ker ni... 

Betul lah.. semalam jumpa mokcik Jun dah tak pakai kaca mata belalang dia tu...

eh.. kalu gitu Nor nak jumpa dik pjah, ambik caratomax ni... nak mak kat rumah tu cuba...

eh Nor... tapi apa kebenda Caratomax tu, baguih ker?

Meh kita tanya dik Pjah ni...

Ooooh CARATOMAX...

Kalu semua nak tahu apa itu caratomax, meh pjah story...



ni botol caratomax...

Persatuan Jantung Amerika (American Cancer Society), Institut Penyelidikan Kanser Dunia, dan World Health Organization’s International Agency dan kebanyakkan pakar kesihatan mengesyorkan pengambilan beta-karotena dan lain-lain antioksidan daripada makanan semulajadi dan bukannya tambahan (sintetik- boleh diproses dalam makmal) menawarkan manfaat kesihatan kepada manusia.
Hasil kajian para saintis yang menemui beta-carotene pada tahun 1932 mendapati, pengambilan beta-karotena lebih selamat daripada pengambilan Vitamin A. Pengambilan Vitamin A secara berlebihan boleh memudaratkan tubuh kerana akan meyebabkan toksik kepada tubuh.

Oleh kerana itu, makanya terhasillah CARATOMAX untuk melengkapi pengambilan Beta-Karotena untuk badan manusia..

KEBAIKAN BETA-CAROTENA

Beta-karotena merupakan karatonoid semulajadi yang diperolehi dalam pigmen oren-merah sayuran dan buah-buahan. Pada tahun 1932, selain beta-karotena, saintis turut menemui alfa-karotena, gamma-karotena, dan beta-cryptoxanthin dalam caratenoid semulajadi pada buah-buahan dan sayuran. 

Unsur-unsur karatenoid ini apabila dimakan akan ditukarkan kepada vitamin A oleh tubuh yang dapat memelihara penglihatan yang baik, paru-paru, kulit dan tulang yang sihat, mempertingkatkan sistem imun dan juga penting dalam pembentukan protein.
Buah-buahan dan sayuran yang mengandungi unsur karatenoid (pigmen oren-merah) adalah seperti seperti labu, keledek, bayam, collard, tembikai, aprikot, ceri, mangga, limau gedang (merah jambu), jambu, betik dll. Namun buah-buahan dan sayuran hari ini tidak mengandungi khasiat yang optimum seperti di zaman datuk dan moyang kita dahulu. 

Buah-buahan dan sayuran yang ditanam kini menggunakan pestisid, dipetik separuh masak, proses memetik dan membungkus serta penyimpanan yang salah boleh mengurangkan khasiat buah-buahan dan sayuran, cara masakan yang terlalu lama atau menggunakan haba yang tinggi akan menghilangkan separuh daripada khasiat yang terkandung pada sayuran dan buah-buahan.
Selain itu, beta-karotena juga mencegah sesetengah jenis kanser, penyakit jantung, katarak, dan umur degenerasi makula berkaitan (AMD), merawat AIDS, alkohol, penyakit Alzheimer, kemurungan, epilepsi, sakit kepala, pedih ulu hati, tekanan darah tinggi, kemandulan, penyakit Parkinson, artritis reumatoid, skizofrenia, dan gangguan kulit termasuk psoriasis dan vitiligo. 

Beta-karotena juga digunakan di kalangan wanita yang kekurangan zat makanan untuk mengurangkan peluang kematian dan buta malam semasa mengandung, serta cirit-birit dan demam selepas melahirkan anak, menghalang selaran matahari, mengurangkan penyakit yang diwarisi yang dipanggil erithropoietik protoporphiria (EPP).

KEISTIMEWAAN CARATOMAX SHAKLEE

Caratomax yang dirumus khas oleh Shaklee merupakan gabungan enam karotenoid terbaik iaitu alfa-karotena, astaxanthin, beta-karotena, lutein, likopena, zeaxanthin yang melengkapkan faedah karetenoid untuk keperluan manusia.

Caratomax yang sangat istimewa ini diekstrak dari buah-buahan dan sayur-sayuran yang turut berperanan sebagai antioksidan iaitu rumpai laut, Tomato bukan GMO, Biji anggur, Pot /marigold, Epal, Strawberi, Minyak Sawit, Fava D'anta, Brokoli, Cantaloupe, dan Carrot. Caratomax membekalkan lebih 13mg (21,500IU) karatenoid penting untuk keperluan tubuh terutama mata. 

Yang menjadi lebih istimewa pada Caratomax ni....

Buah-buahan dan sayuran yang digunakan ditanam secara organik dari pemilihan biji benih hingga penuaian dan pemprosesan yang amat dijaga untuk memastikan khasiat buah-buahan dan sayuran tidak terjejas dan kekal semulajadi (tidak ditambah perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan)

MANFAAT CARATOMAX SHAKLEE

  •  Mempertingkatkan Penglihatan
Menghasilkan 'visual ungu' yang mengekalkan tahap penglihatan yang bagus dalam persekitaran yang gelap. Carotamax membantu menyelesaikan masalah penglihatan seperti nyctalopia (rabun malam), rabun dekat, presbyopic, astigmatism, xerophthalmia (mata kering), kelesuan mata, glaucoma, katarak(selaput mata), eye bags dan gegelung hitam di bawah mata.
    
  • Meredakan Penyakit Kulit
Pengambilan yang konsisten dapat melegakan masalah kulit seperti psoriasis, senile plaque (nyanyuk), kulit kering, kulit gugur dan jerawat. Penggunaan Carotomax pada bahagian luaran boleh merawat pustule (jerawat biasa), scabies(kegatalan pada kulit), dan ulser kulit.

  • Melindungi Epithelial
Memelihara lapisan luar kornea, rongga oral, usus perut, paru-paru, bronkitis, pundi kencing, ovari semasa disintegrasi tisu, merawat ulser saluran usus.

  • Melawan Kanser dan Oksidasi
   Pengambilan secara konsisten dapat mengukuhkan sistem imun tubuh, melambatkan proses penuaan dan menyekat aktiviti penyebab kanser dan menghalang sel-sel kanser. Carotmax juga dapat mengurangkan risiko kanser terutamanya kanser paru-paru dan payudara. Carotomax juga dapat mengurangkan radikal bebas dan menyingkirkan sel-sel mati yang teroksida dari tubuh.

  • Menghalang Infeksi
Meransang enzim membunuh kuman, menyekat dan mempertingkatkan kondisi penyakit sistem respiratori paru-paru: batuk, hepatitis, asthma dan selesema.

  • Menggalakkan Perkembagan Tumbesaran Yang Normal dan Sihat
Meransang perkembangan kanak-kanak/remaja, menguatkan tulang, melindungi rambut, kulit, membran mukosa, gigi dan gusi serta sistem reproduksi yang sihat. Caratomax juga membantu dalam penghasilan sperma yang sihat.


 KEHEBATAN CARATOMAX - SUMBER KAROTENA YANG LENGKAP

Mengandungi fitokimia karotena semulajadi yang lengkap untuk keperluan mata, kulit, membran mukosa yang sihat dan untuk lain-lain keperluan tubuh.

Alpha-Carotene -  Untuk penglihatan malam, kesihatan mata, menghalang degenerasi penglihatan.

Beta-Carotene   - Memperbaiki kulit dan mempercepatkan pemulihan luka, Mempertingkatkan sistem imun, Mengurangkan risiko kanser usus, payudara dan prostat.

Lycopene         -  Bersifat anti-oksidan, menghalang penuaan organ. Untuk serviks yang sihat, kitaran jantung dan sistem imun, Mengurangkan penyakit kelenjar prostat.
Astaxanthin     - Shaklee menuai karatenoid astaxanthin dari mikroalga laut (sumber  protein yang tulen). Melindungi kerosakan oksidasi kolestrol LDL.

Lutein             -  Menyekat katarak (selaput mata), AMD (age related macular disease/ penyakit makular berkaitan umur), dan glaukoma.
Zeaxanthin     -  Melindungi mata, Menuras cahaya gelombang biru pendek berbahaya,  Mengurangkan risiko kanser payudara, ovari, endometrial dan  serviks.

 Ahaaa... banyakkan keistimewaan Caratomax ni...

Nak cuba caratomax ke? 

                                          Contact Pjah for more details!! :)
 

Hubungi Hafiza/Sani untuk :-

FREE CONSULTATION

BEST PRICE and

BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!




Siti Hafiza

Sitihafiza79@gmail.com

019 370 4802 atau 019 354 3005

(SMS/WhatsApp/Telegram)


Bila dah cantik, boleh jana duit geli-geli... tak susah dan sangat mudah jika ada MENTOR yang membimbing.... Boleh jana income 3-4 angka sebulan dengan bisnes online Shaklee hanya bermula dengan RM65? 


Jom Sertai Group MSMF (Most happening Group Shaklee in Malaysia) ;)

Masih mencari motivasi dalaman diri???  click di gambar...


http://www.ebookniaga.com/sorryboss/pjah

tiada alasan untuk berjaya...