Selasa, 8 Julai 2014

Re’TUA diusia MUDA atau KEKAL MUDA diusia SENJA?



Bismillahirahmanirrahim…

Alhamdulillah sempat juga saya nak kongsikan sedikit perkongsian yang sangat berguna untuk kita terutama WANITA… eheee LELAKI pun kene ambil tahu maklumat ini…

Mesti kita sedikit TERASA jika kawan-kawan kita kata kita dah TUA kan… Kalau boleh kita nak sentiasa kekal MUDA walaupun sebenarnya usia kita memang dah menunjukkan dah tua pun…

Adakah kita tua kerana umur yang bertambah saban tahun? Atau, adakah kerana SEL-SEL tubuh yang semakin lusuh saban hari (akibat tekanan persekitaran, corak pemakanan & gaya hidup) menjadikan kita tua tak sama dengan usia?

Selalu juga kan kita jumpa orang yang kelihatan lebih muda dari usia sebenar, dan tak kurang juga yang kelihatan lebih berusia dari umur sebenar.

Q: KENAPA ia boleh berlaku?
Anda akan dapat jawapannya selepas menonton (VIDEO) ini.

Ahaaaa… saya ulas sikit apa yang di bincangkan:

Menurut Dr. Jamie McManus, kita tua disebabkan oleh penuaan pada tahap sel. Dan antara faktor yang menyebabkan seseorang itu kelihatan lebih berusia dari umur sebenar ialah genetik, gaya hidup, dan juga pemakanan. 

Ini pula faktor yang menentukan samada seseorang melalui proses penuaan secara perlahan atau lebih cepat.

         1     -      Kerosakan DNA
         2     -      Pengawal selia genetik
         3     -      Biogenesis mitokondria
         4     -      Pengumpulan protein Advanced Glycation End (AGE), 
                       iaitu pembentukan plak dalam arteri yang membawa kepada
                       penyakit jantung, kencing manis, dan kegagalan buah pinggang.

Kini, sains membuktikan “age is just a number”. Perkara paling utama ialah memelihara DNA & SEL dalam badan kita daripada penuaan tidak sihat.

Q: Apakah itu VIVIX?

Vivix adalah sejenis cecair pekat berwarna merah yang terhasil daripada kandungan anggur muskat dan tumbuh-tumbuhan lain. Di dalam Vivix terdapat ramuan yang dipanggil resveratrol yang bersifat anti oksida, anti inflamasi dan anti kanser. 


Amalkan pengambilan sirap VIVIX, kerana Vivix mengandungi Resveratrol & Polyphenol tumbuhan terbaik yang telah dikaji dan terbukti dapat membantu mengatasi masalah penuaan dengan cara:
             1-      Mencegah kerosakan DNA
             2-      Menyokong pembaikan DNA
             3-      Mempengaruhi pengawal selia genetik                   
             4-      Meningkatkan biogenesis mitokondria
             5-      Mengurangkan pengumpulan protein AGE


Q: Apakah itu RESVERATROL?

Resveratrol ialah sejenis sebatian antioksidan semulajadi yang  terdapat dalam tumbuhan, bijian, dan buah-buahan  tertentu.

Ia juga merupakan Phytoalexins, yang dihasilkan oleh sesetengah tumbuhan sebagai sistem pertahanan semulajadi (antibiotik yang melawan jangkitan bakteria, serangga, fungi, dan tekanan persekitaran). Buah-buahan & tumbuhan yang mengandungi RESVERATROL adalah seperti Anggur, 



Q: BAGAIMANA VIVIX DAN RESVERATROL BERFUNGSI SEBAGAI ANTI PENUAAN? 

Kulit buah anggur wine (bukan semua jenis anggur sesuai dijadikan wine), Raspberries, Mulberries, Blueberries, Cranberries, dan Japanese Knotweed.
Resveratrol semakin mendapat perhatian umum kerana faedahnya dalam melawan penyakit dan anti-penuaan. 

Peringkat awal penyelidikan yang dijalankan didalam makmal dan juga haiwan mendapati, Resveratrol membantu melindungi tubuh daripada penyakit berikut:
    1)      Penyakit Jantung Resveratrol membantu mengurangkan inflamasi (radang), mengelakkan oksidasi LDL (kolesterol tidak baik), dan menyukarkan pelekatan antara platlet yang akan membentuk gumpalan dan boleh mengakibatkan serangan jantung.

     2)      Kanser – Resveratrol dipercayai menghadkan penularan sel kanser, dan mengaktifkan proses kematian sel kanser (apoptosis).

    3)     Alzheimer's – Resveratrol melindungi sel saraf daripada kerosakan dan pembentukan plak yang boleh menyebabkab Alzheimer’s.

   4)     Diabetes – Resveratrol membantu mengelakkan berlakunya “insulin resistance”, keadaan dimana tubuh menjadi kurang sensitif terhadap tindakbalas hormon Insulin yang mengurangkan paras gula dalam darah. “Insulin resistence” merupakan permulaan kepada masalah diabetes.

Saintis percaya Resveratrol bertindak mengaktifkan gen SIRT1, satu mekanisma biologi yang melindungi tubuh dari kesan buruk akibat Obesiti dan penyakit penuaan seperti penyakit jantung dan diabetes.

Resveratrol juga membantu mengelakkan kesan buruk akibat gaya hidup tidak sihat dan meningkatkan jangka hayat seseorang.

“One of the initial reasons that resveratrol was considered a potentially beneficial was observation of the French lifestyle. Though the French tend to consume a diet higher in fats than many other countries, they have an unexpectedly low incidence of heart disease. Many believe that the lower levels of heart disease are due to frequent consumption of red wine.”

Oh.....jadi itulah rahsia orang Perancis. Tapi, wine diharamkan untuk orang islam kerana mengandungi alkohol. Maka, VIVIX saja lah peluang untuk orang islam mendapatkan khasiat & kebaikan RESVERATROL. Vivix ditanggung HALAL oleh Islamic Service of America (badan yang diiktiraf oleh Jakim).


Kepada rakan-rakan bukan islam, VIVIX juga merupakan pilihan terbaik sebagai sumber resveratrol kerana tidak mengandungi alkohol. Amalan meminum alkohol boleh membebankan hati, selain purata kandungan resveratrol didalam red wine amat sedikit, iaitu hanya (1.9 ± 1.7 mg trans-resveratrol / Liter) sahaja.

Oh ya, perlu juga anda ketahui jenis resveratrol yang ada dalam pasaran. TRANS-resveratrol merupakan resveratrol yang memberi manfaat kesihatan, manakala CIS-resveratrol TIDAK mempunyai khasiat.



Q : WAKTU SESUAI UNTUK AMBIL VIVIX?

A : Vivix sesuai diambil satu sudu teh setiap hari, sebaik-baiknya selepas makan (seperti sarapan/ makan tengahari). Goncang sebelum diminum. 1 botol Vivix tahan untuk pengambilan selama 1-1.5 bulan.

Q : BOLEH KE AMBIL VIVIX LEBIH 1 SUDU TEH SEHARI?

A : Menurut kajian terbaru, tidak kelihatan apa-apa faedah tambahan dari mengambil lebih daripada hidangan yang dicadangkan iaitu satu sudu teh setiap hari.


Q : PERLU KE SIMPAN VIVIX DALAM PETI SEJUK?

Penyimpanan dalam peti sejuk selepas pembukaan akan membantu untuk mengekalkan kesegaran optimum, warna, dan aktiviti polifenol maksimum dalam produk.

So...apa yang masih termanggu dan terlopong lagi...masih sempat untuk kita kekalkan keremajaaan kulit kita secantik dulu...nak jadi macam Erra Fazira tak dapat la...itu kene buat pembedahan plastik..hehehehe gurau pun tak boleh...jangan marah...

kan semua dah tahu Pelakon Ayu Raudhah mengekalkan wajah yang cantik dan gebu dengan mengamalkan VIVIX... cantik kan...

so Anda bila lagi!!!





* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

Anda ingin mencuba, atau mahu hadiahkan kepada mereka yang tersayang??


Contact Me for more details!! :)

Kat Mana nak dapatkan VIVIX AJAIB ni???



Hubungi Hafiza/Sani untuk :-
FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!
Siti Hafiza
Sitihafiza79@gmail.com
019 370 4802 atau 019 354 3005
(SMS/WhatsApp)

Bila dah cantik, boleh jana duit geli-geli... tak susah dan sangat mudah jika ada MENTOR yang membimbing....

Boleh jana income 3-4 angka sebulan dengan bisnes online Shaklee hanya bermula dengan RM75? Jom Sertai Group MSMF (Most happening Group Shaklee in Malaysia)... ;)