Khamis, 12 Jun 2014

KATAKAN TIDAK!!! PADA OSTEOPOROSIS




Assalamualaikum Semua...

Tahu tak anda semua terutama wanita lebih cenderung mengalami osteoporosis... ahaa tak pernah dengar...tulang rapuh la...

Menurut kajian tulang rapuh biasa berlaku seawal umur 40 tahun dan mungkin ada yang lebih awal daripada itu.  Tulang manusia memerlukan KALSIUM bagi meningkatkan ketumpatan tulang. 

Apabila tulang sudah mula rapuh, anda akan sedikit demi sedikit membongkok... alaa macam nenek si bongkok tiga... umur 40 tahun dah bongkok...uhhhh ngerinya... walaupun tak nampak sekarang tetapi tanda-tanda kecil osteoporosis sudah ada  anda kene bersedia untuk menjadi bongkok..



Paling parah bila tak boleh berjalan langsung, tulang menjadi lemah dan mudah patah kerana tukang yang rapuh tanpa sokongan.. ahaaa ibarat pokokyang di makan anai-anai, nampak kukuh tapi bila kita tiup je, boleh roboh....

Bagi sesiapa yang sudah mula merasa sakit kaki di bahagian tertentu contohnya bahagia lutut, beberapa sendi dan biasa mengalami kejang kaki. Maknanyanya simptom osteoporosis inisudah ada dalam badan anda...nauzubillahiminzalik...

Ahaa.. punca tulang rapuh simple saja...

Kurangnya pengambilan kalsiam sepanjang hidupnya dan penggunaan tulang yang maksimum. Maksudnya.. kurang minum susu, kurang makan sayur, kurang makan badam dan lain-lain lagi.. tetapi buat kerja berat, contohnya kerja buruh, kerja berkebun...(angkat barang berat) 



Di sini saya kongsikan beberapa kebaikan kalsium... kebiasaannya kalsium boleh didapati dedalam susu... Tidak kisah ler mana2 jenis susu, asalkan korang kena ambil setiap hari untuk memberikan tenaga dan kesihatan pada otak + tulang + badan kita. Tapi jangan minum selalu susu pekat manis pula.. Kurang sihat..

10 kebaikan minum susu
  • Mengelakkan osteoporosis + hipertensi + kanser kolon. Kita tidak akan mendapat vitamin tambahan + kalsium tanpa meminum susu
  • Meminum susu juga boleh melindungi kita dari kerosakan gigi + masalah kaviti. Terutama anak-anak kita, harus memberi penekanan kepada anak2 tentang kerosakan gigi dengan menawarkan mereka segelas susu coklat. Tidak ada rekod kerosakan gigi kerana minum susu dengan perisa coklat
  • Lemak susu tidak memberi apa2 kesan kepada kegemukan sebaliknya terbukti bahawa mereka yang kerap minum susu menjadikan badan lebih langsing daripada mereka yang tidak mengambilnya. Susu memberikan kita banyak vitamin dan mineral untuk memastikan sentiasa sihat dan cergas
  • Susu adalah anti-asid yang sangat baik. Minum segelas susu apabila mengalami pedih ulu hati boleh menenangkan paip makanan dari keradangan. Minum susu tetap akan mencegah ulser perut dan masalah perut yang lain
  • Minum banyak susu dapat menghasilkan kekuatan pada tulang + gigi + kuku + rambut, kerana ia sarat dengan kalsium yang membantu badan menjadi kuat dan fleksibel
  • Susu boleh menjadi pembuka baik perut terutama jika lewat makan. Meminum susu juga boleh bertindak sebagai perangsang yang awal
  • Meminum segelas susu panas sebelum tidur dapat menenangkan saraf dan melonggarkan otot2 tegang supaya dapat memberi tidur yang lebih cepat. Cara ini dapat membantu selepas seharian penat bekerja
  • Minum susu boleh menyejukkan badan dan mengekalkan tahap air atau cecair dalam badan kita. Penggunaan susu selepas latihan berat badan boleh mengisi sistem dengan cecair badan yang hilang semasa senaman
  • Secara drastik susu juga dapat mengurangkan gejala PMS (Pre-Menstrual Syndrome) kerana ia merupakan pelega atau penenang tekanan yang hebat dan juga meningkatkan tahap tenaga dalam kita
  • Susu penuh dengan nutrien. Badan kita memerlukan nutiren untuk beroperasi dengan betul. Ia mengandungi vitamin (untuk sel-sel darah merah) + kalsium (untuk tulang yang kuat) + karbohidrat (tenaga) + magnesium (untuk lentur otot) + fosforus (untuk mengambil kesempatan tenaga) + kalium (baik untuk sistem saraf) + protein (untuk proses pertumbuhan dan penyembuhan) + riboflavin (untuk kulit sihat dan berseri) + zink (untuk meningkatkan sistem imun)

Ahaa saya dah dapat apa yang bersarang di dalam minda anda dan persoalan yang bakal anda lontarkan...

1.      Kalau tak boleh telan susu atau taklalu la nak minum susu..tak kira lah susu coklat ker...susu strawberri ker..tak boleh masuk...


2.      apa-apa susu pun takboleh sebab elegik minum susu, badan jadi gatal-gatal, badan jadi naik ruam..


3.       minum susu rasa nak muntah..



 Saya cadangkan OSTEOMATRIX shaklee...

Perbezaan SUSU dengan OsteoMatrix ni adalah kerana OsteoMatrix ni di formulasikan  secara unik daripada mineral semulajadi dan garam galian dari Laut Mati... ia mengandungi kalsium, magnesium, fosforusdan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. 

Fakta Penting: Osteomatrix ni bukan sejenis cecair tetapi tablet yang mengandungi :

1 TABLET OSTEO = 1 GELAS SUSU TINGGI KALSIUM = 80 BIJI BADAM


Ostematrix Shaklee ini membekalkan tubuh kita dengan :
·         1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi
·         400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
·         400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium


Fakta mengenai Ostematrix Shaklee ini :
·         Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal
·         Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf
·         Menolong mengurangkan simptom-simptom senggugut seperti perut kembung, kekejangan, retensi air, mudah meradang dan kemurungan.

9 Golongan yang memerlukan Ostematrix Shaklee :

  1. Ibu hamil untuk mengelakkan kekejangan
  2. Ibu yang menyusukan anak supaya sentiasa cergas
  3. Ibu yang menyusukan anak sebagai pilihan milk booster
  4. Penghidap buasir
  5. Mereka yang mudah stress
  6. Mereka yang obesiti
  7. Lelaki dan wanita yang tidak mahu terkena osteoporosis
  8. Mereka yang ada masalah sembelit
  9. Mereka yang kerap mengalami sindrom pra-haid (senggugut)

Nota:

Jelaskan kehebatan osteomatrik.. Memang anda tak percaya bukan.... 

Saya adalah mengguna tegar osteomatrix.. Anak-anak saya masih kecil dan anak sulong saya seorang GDD (Global Developmen Delay).

Memang anak sulong saya ni Hafiz Al Baddri susah nak tidur.. Lebih-lebih lagi kalu tengah bulan hijrah, contohnya 14,15 dan 16 hb rejab, hampir seminggu Hafiz tak tidur malam. Ianya berlarutan selama seminggu dan akan berlaku setiap bulan..

Sebagai ibu tak mahu Hafiz bertindak di luar kawalan saya jadi saya juga akan menjadi burung hantu la...berjaga malam mengawasi tingkah laku hafiz.. Puas di pujuk tak mahu tidur juga...

Pada awal-awal memang saya menghadapi tekanan yang hebat. Tidur tak cukup, pagi-pagi seawal 630pagi sudah keluar ke Sekolah. Dengan tekanan di rumah, menghadapi pula tekanan di Sekolah...

Sampai satu tahap kepala saya sakit yang amat sangat. Sehingga saya muntah-muntah dan pitam. Pada awalnya tekanan tinggi saya stabil tetapi hampir 6 tahun saya menghadapi keadaan yang sama doktor sahkan tekanan darah tinggi saya naik. Tidak stabil.

Makin binggung saya di buatnya... Banyak ubat-ubatan saya mencuba untuk memulihkan tahap tekanan darah saya.. Ubatan herba, ubatan tradisional juga saya mencuba. 

Paling parah saya menghadapi kejang kaki yang kerap dan angin gastrik pula datang. Doktor sarankan sejenis ubat yang menggawal tekanan darah tinggi saya tetapi kesan sampingannya membuat saya berfikir hampir 10kali untuk mengambilnya..
Menurut doktor, pengambilan ubat tersebut akan memberi kesan kepada buah pinggang. Buah pinggang jadi rosak atau tidak berfungsi dengan baik..

Habis fikir, akhirnya Allah temukan saya dengan OsteoMatrix shaklee. Hanya 2 biji setiap malam saya amalkannya. Ada beberapa perubahan saya rasakan. Angin gastrik saya sudah tiada dan kejang kaki yang biasa saya hadapi juga hilang. Paling memberi saya gembira ialah masalah kekurangan tidur saya. Walaupun Hafiz tidak tidur danm saya juga tidur tidak berkualiti, saya rasa sangat bertenaga juga sengal-sengal badan sudah berkurangan.

Bagi masalah tekanan darah saya mengambil ikhtiar mengambil Omega Guard dan Garlic.. Alhamdulillah saya tidak perlu mengambil ubat yang di bekalkan oleh doktor, tetapi saya masih juga mengambil test BHP setiapbulan bagi memastikan tekanan saya stabil.

Saya sangat selesa dan gembira dengan perubahan badan saya setelah saya mengekalkan pengambilan suplement shaklee ni..

Saya juga berharap kisah saya ini dapat membantu anda yang mungkin sedang mencari jalan penyelesaian masalah seperti saya.

Harap saya dapat membantu.



Ini adalah cadangan supplemen bagi yang inginkan memenuhi tuntutan sunnah dan menjaga kesihatan ...Sebagaimana firman Allah yang menegaskan supaya kita harus mengambil makanan yang baik untuk kesihatan kita...

Wahai sekalian manusia! Makanlah dari apa yang ada di bumi yang halal lagi baik, dan janganlah kamu ikut jejak langkah Syaitan; kerana sesungguhnya Syaitan itu ialah musuh yang terang nyata bagi kamu.

(Al-Baqarah 2:168)


Wahai orang-orang yang beriman! Makanlah dari benda-benda yang baik (yang halal) yang telah Kami berikan kepada kamu, dan bersyukurlah kepada Allah, jika betul kamu hanya beribadat kepadanya.

(Al-Baqarah 2:172)

Wallahuaklam..

Inginkan supplements terbaik untuk anak, suami, isteri dan keluarga tersayang?
Inginkan side income 3-4 angka sebulan dengan bisnes online Shaklee hanya bermula dengan RM75? bergantung kepada usaha anda...
Hubungi Hafiza/Sani untuk :-

FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!


Siti Hafiza
Sitihafiza79@gmail.com
019 370 4802 atau 019 354 3005
(SMS/WhatsApp)