Selasa, 26 November 2013

Menanti Jutawan...

Assalamualaikum semua...
seronok pulak dok rumah, cuti sekolah dah bermula...tak payah kalangkabut nak siap2 g kerja...
apa yang nak aku nak kongsi hari ni???
sebenarnya dah sedikit "stuck".. tapi perjalanan masih jauh lagi...lagi....
boleh ker aku selamat sampai ker destinasi ni...
kekadang aku sendiri gelabah, kecut perut dengan dugaan yang sedia ada dihadapan...
harap Allah membimbing aku...

harap mentor2 aku tolong tarik aku kejalan yang mudah dan jelas benar kerana Allah...
tuk kekawan...jangan pandang belakang...
jadikan yang semalam sebagai pengajaran tuk teruskan perjalanan kehadapan...
takkan selamanya kita nak dok dalam hidup yang samaaaaa jer...

tak cemburu ker bila nampak orang naik kete besar, beli baju jenama besar, pegi jejalan ker luar negara belanja besar-besar, yang paling tak syooook nak dengar, income diorang besarrrrr...
aku dah terbakar giler...biler aku join SHAKLEE ni...upline aku dah dapat income bunga, bunga, bunga...income dia sebulan dah sama income aku setengah tahun...

jommmm...kekawan...jangan tunggu sampai esok, kot kalu lambat kita jugak yang rugi...
tak yah risau, inshaa allah kita takkan menyesal dan takkan jauh tersesat kalu kita sama dalam kumpulan yang hebat, macam kumpulan aku ni....

kumpulan kita ni, bukan lebihkan macamner nak buat income jer...tapi yang paling di utamakan ialah, menjaga hubungan kita dengan Allah...

kerana Kita hidup di muka bumi ni, hanya sementara, tiada yang kekal selamanya...
teringat kata2 ustaz dulu...
"bekerjalah seperti kita hidup seribu tahun lagi, beramallah seperti kita akan mati esok hari."

kat bawah ni aku bagi ilustrasi step dalam SHAKLEE...
balik kaji, google, kalu rasa hati terpanggil tuk sama dalam kumpulan kami, pm aku, kol pun boleh...