Rabu, 30 Oktober 2013

gembira , mak tersenyum

Bismillahirahmanirrahim...
Segala puji bagi Allah, Tuhan semesta Alam...

Lama tak menulis dalam blog ni..sibuk sendiri dengan hal dunia...Allahu Akbar.. bila hujung minggu, ada jer program yang datang...
Alhamdulillah, akhirnya diberi juga kesempatan duduk dirumah sambil rehat2kan diri.. bolehlah sembang lama sikit dengan mak.. lepas kemas-kemas rumah, bersandar sekejap bawah pokok rambutan, nampak mak tengah bersihkan longkang belakang rumah.senang sikit hati, bila nampak mak dah mula bergerak pantas. dah pesan tak payahlah kerja kuat sangat, mmm macam itulah mak, tak boleh duduk sesaja dirumah, ada aje benda yang dicapai ditangan..

"mak, lututnya dah baik ker..sakit lagi tak."
"alhamdulillah, wes orak sakit, keneklah digowo sembahyang...enteng sidik..(Alhamdulillah, dah tak sakit, bolehlah di bawa sembahyang, ringan sikit)

teringat 6 bulan lepas,

terdengar mak borak-borak dengan jiran sebelah rumah, ala borak2 kosong..mak kata lututnya sakit, kalau sembahyang, bila nak bangun daripada sujud susah sangat, ngilu dan sakit yang amat sangat sampai satu tahap, semasa nak bangun kene memaut untuk bangun..
Allahu Akbar...apalah aku ni..anak yang langsung tak prihatin..mak sakit pun tak berusaha untuk mencari penawarnya..
sejak hari itu, aku pun cubalah pelbagai produk kesihatan...langsung tiada yang menunjukkan kesan, sehinggalah aku cuba produk AJHT dari Shaklee...Alhamdulillah...mak dah boleh solat dengan mudah..
Ya Allah..seronok aku dapat bantu mak, yang utama dapat meringankan mak untuk beribadah..


mmmmm...bagi sesiapa yang ada masalah macam mak aku ni... aku sarankan cuba lah produk ni... kita anak2 lah yang boleh membantu mak kita, alangkah indahnya jika mak kita dapat beribadat dengan mudah tanpa ada gangguan kesihatan..

sesungguhnya, tiada penyakit yang tiada ubat, kecuali mati...

waulahuaklam...