Khamis, 19 September 2013

Bengkel Masakan

Mmmmm...pusat belia telah menganjurkan bengkel masakan untuk sesiap yang berminat....macam2 yang di ajar mengikut kursus yang di sediakan,...daripada buang masa hujung minggu tak der per nak buat, g la bengkel ni.... bengkel di jalankan 3 minggu berturut2, menyediakan modul yang berbeza...cikgunya pun sporting,....mudah berbincang bagi kemusykilan yang kita hadapi, tak lokek ilmu, bagi jer yang murid2 minta...tak rugi lah tambah ilmu...bagi yang meniaga lepas ni pun dah tersedia jalannya...nak dengan tak nak jer...huhu tepuk dada tanya iman...hahahhaha....

alih2 dah 2 minggu aku kursus, minggu 1 aku belajar buat coklat dan cookies,...minggu kedua aku belajar buat kek da decor kek sekali....susah nak dapat bengkel kursus yang macam ni...memudahkan kita menjadi usahawan, walaupun kecil-kecilan....

harap sangat aku boleh gunakan ilmu yang telah aku pelajari untuk menambah pengetahuan dan pendapatan...kat sini aku kongsi sikit gambar, semasa bengkel berjalan...
ni namanya kek marble...nyam  nyam sedap tau....

 
hahahahaha...cantikkan...rasa sayang nak makan...ni belum di bakar ag... bakar dengan suhu 150 c....


 
 
ni buat tapak untuk buat kek cheese.....pakai adunan tat....peh...sangat menarik uantuk di ngapppp...


hahahahaha...cantikkan...rasa sayang nak makan...ni belum di bakar ag... bakar dengan suhu 150 c....